Dyniowy Mac and Cheese

Lubisz dania kremowe, rozgrzewające, rozpływające się w ustach? Jestem pewna, że ten przypadnie Ci do gustu. To nie jest subiektywna opinia. Przepis został przetestowany na osobach jedzących wszystko i oceniony jako genialny 🙂 dobra rekomendacja? Ten, kto raz spróbuje mojej wersji amerykańskiego przysmaku, zrobi to po raz drugi, trzeci i dziesiąty… O czym ja właściwie piszę?

Mac and cheese 1

Mowa o popularnym „mac and cheese” (zestawienie słów w stylu „fish and chips”), czyli w oryginalnej wersji amerykańskiego makaronu w serowym sosie na bazie sera cheedar, masła i mleka. Smacznie, tłusto i kalorycznie. Makaron może być lekko rozgotowany, a sos ma dokładnie obtaczać i wypełniać go z każdej strony. Im więcej, tym lepiej!

Nie byłabym sobą, gdybym nie zrobiła zdrowszej, wegańskiej wersji 🙂

Przepis chodził mi po głowie od kiedy tylko rozpoczęła się jesień i organizm sam domagał się sycących, ciepłych posiłków. Dodatkowo wszędzie pełno dyni, a w szafce czekały na swoją kolej płatki drożdżowe, będące wartościowym produktem w mojej kuchni. Smakiem przypominają… ser. Nie żartuję! Posypuję nimi m. in. zupy, spaghetti, kanapki i inne posiłki na słono. Zyskują dzięki temu nie tylko dodatkowe składniki odżywcze, ale również orzechowo-serowy aromat. Nic dodać, nic ująć, musicie się sami przekonać. (Warto!)

Przeglądając dziesiątki przepisów na sos do mac and cheese, możecie znaleźć te na bazie drogich orzechów, batatów czy wegańskich serów, z dużą ilością przypraw i dodatków, wymagające łącznie dłuższego czasu przygotowania. Nie mówię, że są złe, bo pewnie i je kiedyś będę chciała wypróbować.

Przedstawiam Wam natomiast moją wersję, składającą się wyłącznie z czterech składników! Być może nie powinnam jej porównywać do oryginalnej amerykańskiej, ale uwierzcie – więcej do szczęścia nie potrzeba 🙂

Dyniowy Mac and Cheese
Mac and cheese 2
Mac and cheese 4

Dyniowy ‘Mac And Cheese’

To danie mogę śmiało nazwać dyniową rewolucją! Kremowe, sycące, „serowe” i wegańskie – takie połączenie rozbudza kubki smakowe. Powiem więcej – potrzebujesz tylko pięciu składników!
Danie Kolacja, Obiad
Kuchnia amerykańska, wegańska
Czas przygotowania 5 minutes
Czas gotowania 30 minutes
Łącznie 35 minutes
Ilość porcji 1 porcja
Kalorie 530 kcal

SKŁADNIKI

  • 1 szklanka puree z dyni* (200 g)
  • 1 czubata łyżka stałej części mleczka kokosowego** (lub 2-3 łyżki płynnego mleka roślinnego)
  • 4 łyżki nieaktywnych płatków drożdżowych (20 g)
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 1,5 szklanki makaronu kolankowego*** (100 g)

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

  1. Ugotować makaron według przepisu na opakowaniu.

  2. Pureé, mleczko roślinne, płatki drożdżowe i sól zblendować na gładką masę.

  3. Wylać sos na ciepły makaron, dokładnie wymieszać. Podawać na ciepło.

INNE INFORMACJE

*Obrać dynię ze skórki, pokroić w kostkę i upiec (ok. 18 min w 200°C) lub ugotować (ok. 20 min) do miękkości. Gdy będzie ciepła, zblendować na gładką masę. W ten sposób otrzymujemy puree z dyni.

**Puszkę mleczka kokosowego (w składzie najlepiej tylko kokos i woda) włożyć na kilka godzin do schłodzenia w lodówce. Po otworzeniu, na górze będzie się znajdować potrzebna do przepisu twarda część mleczka.

***Makaron kolankowy można dostać praktycznie w każdym sklepie: Biedronka, Lidl, Tesco, Kaufland, Auchan, Intermarche, E’Leclerc za ok. 3-4 zł. W przepisie użyłam odmiany bezglutenowej, z mąki kukurydzianej. Makaron kolankowy śmiało można zastąpić świderkami lub penne.

Skorzystałaś/-eś z tego przepisu? Będzie mi bardzo miło, jeśli pokażesz, jak wyglądało Twoje danie i podzielisz się z innymi!
W tym celu dodaj zdjęcie na Instagramie z hashtagiem #przepisrawioli 🙂 

Udostępnij:

One Comment

Dodaj komentarz